Aktualizováno - Problémy se servery Doremi ShowVault a projektory Christie

Během několika posledních dnů a týdnů byly zaznamenány ve třech českých kinech problémy s kinoservery Doremi ShowVault a projektory zn. Christie. Po spuštění projekce se obsluze nedařilo spustit playlist s nadefinovaným představením. Ing. Miloš Tourek z AV Media nám poskytl vyjádření, k čemu došlo...

Ke zmíněné situaci došlo v kinech v Jirkově, Litoměřicích a ve Strakonicích, kde využívají kinoservery typu Doremi ShowVault s integrovaným media blokem v projektoru Christie.

Ing. Miloš Tourek z AV Media Praha nám e-mailem popsal celou situaci následovně:

"Doremi udělalo novou verzi SW/FW pro IMB+ShowVault. Bohužel nebyl plně podporován ze strany Christie. Protože jsme měli v některých kinech potíže se synchronizací Dolby 3D, udělali jsme update na poslední verze Doremi IMB/ShowVault a Christie Solaria. Nekompatibilita způsobila přerušení enkrypce. Po konzultaci s tech. support linkami Doremi a Christie se trochu složitějším postupem enkrypce obnovila."

Hlavní je, že v tuto chvíli jsou všechna tři zmíněná kina již v provozu a problém se podařilo vyřešit.

Na obrázku integrovaný media blok kinoserveru Doremi ShowVault, který se instaluje přímo do projektoru. Zdroj obrázku:  doremicinema.com

Pokračování vyjádření UPP

Pokracování k vyjádření UPP ze dne 8.2.2011

 

Dle posledních dostupných informací vydala v posledních dnech společnost Doremi Labs opravný SW/FW patch pro DCP servery ShowVault. Tento patch, který byl již aplikován do všech kin postižených již několikrát popisovaným problémem, zajistí bezproblémové přehrání všech DCP splňujících současný standard DCI. Rádi bychom poděkovali kolegům ze společnosti Deluxe Digital a Doremi Labs za příkladnou spolupráci. 

 

Vyjádření společnosti UPP

 

Vyjádření společnosti Universal Production Partners a.s. k tiskové zprávě DOREMI ze dne 3.2.2011


V souvislosti se změnou úrovně zabezpečení v serverech ShowVault společnosti Doremi došlo v posledních týdnech k potížím s přehráním některých DCP titulů a to včetně titulů vyrobených na masterovací/packaging stanici DMS-2000/MXF-2K, kterou naše společnost používá. Za touto chybou stojí softwarový bug, díky kterému již zmíněné ShowVault servery odmítají přehrát tituly s úrovní zabezpečení používanou všemi současnými DCI produkty. Společnost Universal Production Partners a.s. vzniklou situaci konzultovalo s výrobcem systému, společností Doremi. Ta v současnosti pracuje na novém SW/FW, který umožní přehrání i DCP  s nižším zabezpečením a vydání řešení odhaduje na několik málo týdnů. Do té doby bude situace řešena ze strany UPP softwarovým patchem zasílaným spolu s KDM do kin vybavených již zmiňovaným serverem. Součástí emailu s KDM bude i podrobný a srozumitelný návod jak tento patch aplikovat.
Za problémy vzniklé touto chybou se omlouváme a v případě jakýchkoli problému s instalací daného patche se prosím obraťte na integrátora AV MEDIA, a.s. na čísle +420 724 444 111, či přímo na náš UPP Datalab: +420 271 722 121.

Miroslav Sochor
DCI Specialist
Universal Production Partners a.s.

Oficiální vyjádření DOREMI

Zde oficiální vyjádření DOREMI k nehrajícím DCP, které nám zaslal Miloš Tourek z AV Media.

 

Dear Partners,

Following a progressive implementation of tighter security for the SMPTE Digital Cinema package, we would like to inform you about the following:

Several customers have recently reported problems with packages (DCP) that were ingested on ShowVault/IMB but were refused to play.

The error code reported is DBcheck_CERT_ROLE_NOT_CS.

This is due to the fact that Doremi Media Blocks only accept packages made by the systems having certificates possessing exclusively the CS role (Content Signer).

This tighter certificate role will be implemented in future releases for the Dolphin boards installed on all Doremi DCinema servers.

If you face this issue, please contact your mastering lab and ask them to check that they are using certificates with this tighter security.

They must re-issue your CPL and KDM using valid CS certificates.

The tighter security measure complies with the DCI specifications, and is applied to achieve CTP compliance (ComplianceTest Plan).

If you have any questions, please contact your local Doremi Technical Service Centre at:

New support call centre + 33 492 952 847

Technical support Email: cinetech@doremitechno.org

Z textu není jasné, kde vznikl problém a proč některé masterovací stanice neměly validní Content Signer certifikát. Uvidíme co na toto odpoví masterignová pracoviště.

V každém případě je nalezeno řešení a digitální filmy budou opět na nových strojích hrát.

 

Problém s masteringem

Dobrý den všem:
Zmiňovaný HW (Doremi IMB/ShowVault 4K a Christie Solaria 4k-ready) je plně funkční a kompatibilní s DCI. Bohužel doporučení DCI se zpřísňuje a to se projevilo i výše a níže uvedenými potížemi.
Nová koncepce řešení serverů (oddělená hlavní elektronika, tzv. IMB - Integrated Media Block), jenž se umisťuje do těla 4K/4Kready projektoru, přísně vyžaduje dodržení všech specifikací DCI. Je tedy zcela nutné dodržet tyto specifikace při výrobě DCI kopií (DCP) a klíčů (KDM). V některých případech nebyl tento požadavek dodržen a část DCP, která se nazývá CPL (Content Play List) nebyla správně vyplněna a podepsána masterovací stanicí. U většiny serverů bylo a je toto doposud tolerováno, ale s novou koncepcí IMB toto již tolerováno není.
Důsledkem přesného ověření všech autorizací zapříčinilo nepřehrání některých filmů a to i zahraničních.
Přes víkend proběhlo testování se všemi hlavními českými postprodukčními studii. V současné době by měly být všehny hlavní postprodukce schopny vygenerovat obsah (DCP) a KDM (klíče), které budou dle poslední verze doporučení DCI a přehrají je tedy i servery s IMB. (Pokud by si toto chtěly ostatní postprodukce ověřit mohou naší společnost kontaktovat).
Závěrem bych se chtěl omluvit všem našim zákazníkům, kteří tuto koncepci používají, za vzniklé potíže, které nebyly zapříčiněny společností AV MEDIA, a.s., ani výrobci technologií Doremi a Christie (viz. výše).
Ing. Miloš Tourek, AV MEDIA, a.s.

Přikládáme podrobný mail pana Miloše Kubelky z kina Jirkov:

 

Zdravím všechny z kina Jirkov,
V úvodu předesílám, že tento mail nepíši s nějakými výčitkami, ale proto, abychom se společnými silami pokusili minimalizovat problémy zavádění nové technologie ...
 
Dole přeposílám dopis, který napsal včera pan Kulhánek (AV Media) do Bontonfilmu ...
Ještě dnes jsem se dozvěděl od dalších distributorů, že díky tomuto samému problému nehrály v posledních dnech další digitální kina ...
Pro lepší spojitost posílám popis toho, co se dělo za posledních 10 dní u nás v Jirkově :
Ve středu 12.1. nám nešel spustil Harry a poslali jsme lidi domů ... server odmítal spustit cokoliv včetně trailerů nebo dokonce příkazů automatizace. Hlásil pořád "Nemohu načíst playlist" ...
AV Media zkoušela vzdálenou správou co mohla, ale závada byla nad jejich síly a proto se pokoušeli komunikovat s DOREMI ve Francii.
Z toho samého důvodu o den dříve přestaly hrát Strakonice a v pátek i Litoměřice ... všude stejná závada, takže technici měli doopravdy plnou hlavu starostí (a my s nimi).
 
Nakonec v pátek 14.1. večer objevili AV MEDIA jak chybu vyřešit a v sobotu po obědě již spravovali techniku i u nás v Jirkově (před námi to opravili v Litoměřicích). Vyndali nějaký blok z projektoru, nahráli do projektoru a serveru nejnovější firmware ... a po 2,5 hodinách práce se mašina konečně rozeběhla.
Jenže skončili chvíli před 15 hodinou a v 15:00 jsem měl hrát pro děti film "Alfa a Omega" ... ostatní filmy šli bez problémů, ale zrovna tento film měl chybnou certifikaci na drive s filmem (tedy ne klíč, ale film).
Odehráli jsme tedy večer alespoň Rodinku a nedělní Letopisy Narnie ...
 
Teď po týdnu vím (není to ale na 100%), že prý nějaký film, který jsme v týdnu nahrávali spustil v serveru přechod na vyšší zabezpečení. Server si pravděpodobně nahrál vyšší firmware a začal nám odmítat "neúplně" digitálně podepsané filmy.
Takže jsme zase diváky posílali domů a dětem rozdávali bonbóny, aby jim to nebylo tak líto.
Lidem jsem říkal, že ještě, že jsem blonďák, protože alespoň není moc vidět o kolik mám z toho digitálu šedivější vlasy ...
 
Tento týden jsem nespustil AVATARA (neděle 23.1.). Podle chybových hlášení (které se vám objeví ale až po nabytí platnosti klíče) byl film chybně digitálně podepsán ... viz. přeposlaný mail dole a obrázek v příloze.
 
 
Sice jsme toho samého AVATARA již několikrát ze serveru hráli, ale nejnovější firmware u serveru i projektoru již vyžaduje plné zabezpečení úplnými digitálními podpisy. Dříve prý stačila půlka digitálního podpisu a některá studia si tím usnadňovala práci ...
 
Částečným řešením pro snížení našeho velkého stresu je změna toho, že se klíč odemyká až těsně před promítáním. Když například o víkendu zjistíte během dne, že něco není v pořádku, nikoho již neseženete ... a nikde na internetu, ani na speciálních stránkách (pro hlášení kin) nenajdete mobil na nějakou HOT LINE ... včera jsem to zkoušel hledat u Bontonfilmu.
Ale i kdybych se na někoho dovolal, asi by mi stejně již nemohl pomoci.
 
Kdežto když si víkendové filmy ověříme např. již ve čtvrtek dopoledne, tak máme 2 dny na společné hledání řešení ...
Myslím, že argument, abychom toho nezneužívali k černým tržbám, je dosti chabý. Spolupracujeme spolu již mnoho let a věřím, že to nebyl nějaký problém (vše je pouze v lidech).
A navíc přes internet se dá podívat do každého digitálního kina, co se tam právě děje.
 
Ale teď tuto divnou situaci odnášíme my kina, mimo osobního stresu tím, že jsme před diváky za neschopné hlupáky, kteří se nedokáží dohodnout s distributory a techniky tak, abychom je pak neposílali domů !!!
No musím se přiznat, že jsem z toho celkem znechucený. Protože o víkendu již nic nezařídíte a jenom čekáte, jak vám lidé vynadají, protože přijeli třeba z 20 km vzdáleného města ... ale příště to již znovu riskovat nemusejí chtít !!!
 
Naštěstí mi nikdo moc nevynadal, ale byli dosti zklamaní ...
 
Co vím k této chvíli je, že teď v neděli s AVATAREM to byl stejný problém, který se již projevil minulou sobotu hned v po "opravě" u filmu "Alfa a Omega".
Ale nikdo to neřešil dostatečně rychle. Technici si sice hned v sobotu vzali "report" serveru a ofotili si chybové hlášení !!! Ale pak se pravděpodobně jenom dohadovali s distributory, na čí straně je chyba ... (omlouvám se pokud toto konstatování není úplně pravdivé, ale více informací ke mě nedorazilo).
Troufám si to však napsat, protože se mi to již u jednoho distributora (nebudu ale záměrně jmenovat) stalo v prosinci. Přehazovali si mne s integrátorem jako horký brambor ... a my jsme nakonec NEHRÁLI a poslali diváky domů + rušili předvánoční školní představení.
 
mějte se hezky,
Miloš Kubelka - kino Jirkov

 

Problémy přetrvávají

Podle dostupných informací problémy zatím nejsou odstraněny a kina nemohou některé DCP přehrávat. V nejbližší době přineseme další informace.