Co se šustlo na FaceBooku
Léto máme za sebou a opět se podíváme co se šustlo FaceBooku, aby jste zůstali v obraze i vy, kteří na nejrozšířenější sociální síť nechodíte. Máme toho hodně, takže začínáme...
K 1. červenci jsme "papírově" přišli o jeden český multiplex. Multikino Ládví omezio svůj provoz ze šesti na dva sály, čímž se stalo pouhým dvousálovým kinem, neboli duplexem. Více ve zprávě UFD zde...
První dojmy ze zrestaurované 4K digitální kopie Lawrence z Arábie uvedené na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech si můžete přečíst na serveru HDMag.cz zde...
Smutný obraz stavu českých komedií popsal Kamil Fila v elektronické verzi Respektu.
Smutný osud některých venkovských kin, která nedosáhnou na digitalizaci, popsal v svém článku na Aktualne.cz Karel Toman.
Digitalizace kin umožňuje díky nízké ceně výroby DCP kopií distribuci filmů i velmi malých a nezávislých produkcí. O kvalitách takových filmů se rozepsala Jindřiška Bláhová na serveru ihned.cz.
Zajímavou metodu, jakou bylo nastříkáno plátno stříbrnou barvou v BFI IMAXu v Londýně uvidíte v následujícím videu na serveru Youtube.
Na blogu zive.cz vyšel velmi zajímavý článek, do jak složité situace se dostane divák, který si chce legálně zakoupit na internetu svůj oblíbený film v HD rozlišení a s českou podporou.
O zásadním rozhodnutí české vlády nepřispět dalšími 100 milióny na filmové pobídky informoval e-zin časopisu Týden.
Pro velmi malý zájem čtenářů ohlásil 2. září svůj konec časopis Blu-ray EXTRA, který jako první v ČR nabízel každý měsíc kromě časopisu i přílohu v podobě plnohodnotného filmu na disku Blu-ray. Internetová podoba časopisu, DVDextra.cz, svůj konec ohlásila už 20. srpna.
A následky krize nejen ekonomické, ale i tvůrčí, ohlašuje i Hollywood. Tržby sedmi největších studií se propadly nejvíce za posledních 19 let.
Po úspěšném loňském hlasování o českou premiéru filmu Alois Nebel se letos několik desítek kin ucházelo o získání premiéry nového filmu Tomáše Vorla Cesta do lesa. Vítězem se stalo kino Centrum v Karviné.
Potulný lehký letní digitální Biograf láska vsadil na originální dramaturgii. Celé září nabízel projekci filmu Okresní přebor: Poslední zápas Pepíka Hnátka na fotbalových hřištích po Čechách a hlavně Moravě. Někde pro velký zájem ani nestačila velká tribuna.
Letošní veletrh spotřební elektroniky IFA v Berlíně ukázal na nepříjemnou skutečnost. Došly nápady. Ani jeden z velkých výrobců nepředstavil žádnou převratnější novinku.
Tento čtvrtek se ve zhruba šedesáti českých kinech rozáří HD přenos ke 45. výročí založení divadla Járy Cimrmana. Na představení bude poslední mistrovo dílo, České nebe.
Jaká je situace s digitalizací kin na Slovensku, třeba v takové obci Levicie, se dočtete v článku na serveru sme.sk zde...
Jak by mělo vypadat přerozdělování příspěvků na podporu kinematografie po té, kdy do Fondu poprvé přispějí soukromé televize, popisuje server mediar.cz.
Nad významem HD přenosů z Metropolitní opery v New Yorku se zamýšlí ve své zkrácené verzi své bakalářské práce Kamila Dohnalová. Tu uveřejnil e-zin Cinepur.cz.
Česká filmová a televizní akademie nominovala za Českou republiku do oscarového klání neanglicky mluvených filmů snímek Davida Ondříčka Ve stínu.
Výsledky výběrových řízení na místa ředitelů sekcí ohlásil na svých stránkách Národní filmový archiv.
Strašák dluhové krize naučil obyvatele České republiky šetřit. A nejen obyvatele, ale i firmy a veřejné instituce. A tak na natáčení filmů nezbývají peníze. Režisér Jan Svěrák svůj nový film zatím natáčet nezačne.
Hoří má panenko je druhým českým filmem ze zlatého fondu, ketrý se dočkal digitálního zrestaurování a v těchno dnech je již uváděn do kin.
Úvahu režiséra Jana Hřebejka, že jsme jako diváci zblbli, necháme čistě na posouzení velevážených čtenářů.
V Česku může mít film v kinech každý. A to díky digitalizaci. Je to pohroma nebo to kinodistribuci zpestří? V každém případě téměř amatérským počinům příliš diváků nevěří. Tedy alespoň podle čísel UFD.
A ze Cinepuru další názor na digitalizaci kin obecně. Článek volně navazuje na položenou otázku z předchozího. Velké množství filmů bude chtít po proovozvatelích kin propracovanější dramaturgii.
O vlivu současné neutěšené politické situace na kulturu obecně čtěte zde.
O další dávce dokumentární tvorby mířící do českých kin informoval portál ihned.cz.
O jaké filmové projekty díky nedostatečným finančním pobídkám přišla Česká republika? Dozvíte se zde na portálu České televize.
S Dušanem Šullou ze společnosti Kitt Digital se snažíme také udržovat aktuální mapu slovenských kin zdigitalizovaných ve standardu DCI.
NA letošním IBC v Amsterdamu se představil první laserový digitální projektor. Dojmy návštěvníků se dozvíte z videa na facebookové stránce společnosti Christie.
A náš přehled zakončíme informací z Nizozemí. Zdejší kina jsou 100% digitální standrdu DCI.
- Pro psaní komentářů se přihlašte